خبر

ساخت وبلاگ

رئیس جمهوری آمریکا طرح تعقیب قضایی دولت عربستان در ارتباط با حملات انتحاری ١١ سپتامبر ٢٠٠١ در ایالات متحده را وتو خواهد کرد.

در آستانه سفر باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، به منطقه خلیج فارس و دیدار با رهبران عربستان سعودی و کشورهای دیگر منطقه، سخنگوی کاخ سفید گفته است که هرگاه طرح پیشنهادی مجلس نمایندگان برای پیگرد دولت عربستان به تصویب کنگره برسد، رئیس جمهوری آن را وتو خواهد کرد.

این طرح که توسط هیاتی متشکل از نمایندگان هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات - حزب آقای اوباما - تدوین شده، به بازماندگان قربانیان حملات ١١ سپتامبر امکان می‌دهد به دلیل اینکه اکثر عاملان این حملات از شهروندان عربستان سعودی بودند دولت این کشور را جهت دریافت غرامت تحت تعقیب قضایی قرار دهند. همچنین، گفته شده که برخی از افراد متنفذ در عربستان پیشتر از حامیان شبکه القاعده بودند.

در صورت تصویب این قانون، اموال عربستان سعودی در آمریکا تا زمان پرداخت غرامت، مسدود خواهد شد.

جاش ارنست، مسئول ارتباطات رسانه‌ای دفتر رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به روابط طولانی با عربستان سعودی گفته است که "با توجه به نگرانی‌های موجود، دشوار بتوان وضعیتی را تصور کرد که رئیس جمهوری حاضر به امضای مصوبه‌ای از این قبیل باشد." وی افزوده است که "کشوری مانند عربستان سعودی با یک اقتصاد بزرگ و مدرن از بی‌ثباتی در بازارهای مالی جهان سودی نخواهد برد، و آمریکا هم همینطور."

آقای ارنست تاکید کرد که نگرانی دولت آمریکا در مورد این طرح صرفا به وضعیت عربستان سعودی منحصر نمی‌شود. وی گفت: "به صراحت باید بگویم که نگرانی ما این است: اگر کشورهای دیگر هم در صدد تصویب و اجرای چنین قوانینی برآیند، ایالات متحده، مالیات‌دهندگان، اعضای نیروهای مسلح و دیپلمات‌های این کشور در معرض خطرات بزرگی قرار خواهند گرفت."

ظاهرا منظور این مقام دفتر ریاست جمهوری ایجاد سابقه‌ای حقوقی برای مسئولیت دولت‌ها در قبال فعالیت‌های غیرقانونی اتباع آنها و مسدود کردن دارایی این دولت ها به منظور پرداخت غرامت به قربانیان چنین فعالیت‌هایی است.

حملات انتحاری ١١ سپتامبر در آمریکا از جمله بزرگترین و پر تلفات‌ترین عملیات خرابکاری در جهان بود و شبکه القاعده، از گروه های سلامگرای افراطی مسئول آن شناخته شده است. در این عملیات، نزدیک به سه هزار تن کشته شدند.

براساس تحقیقات صورت گرفته، عملیات انتحاری ١١ سپتامبر توسط نوزده نفر انجام گرفت که پانزده تن از آنان از شهروندان سعودی بودند هر چند شواهدی از ارتباط دولت یا نهادهای دولتی آن کشور با این حملات ارائه نشده و ادعایی رسمی در این زمینه صورت نگرفته است. در عین حال، برخی اعضای کنگره تلویحا از ارتباط برخی از مقامات سعودی با عاملان این حملات سخن گفته‌اند.

گفته می‌شود زکریا موسوی، فردی که بعدا در ارتباط با این حملات دستگیر شد و از او با عنوان "نفر بیستم" نام برده می‌شود، به مقامات آمریکایی گفت که برخی از اعضای خاندان سلطنتی سعودی در دهه ١٩٩٠ از القاعده حمایت مالی می‌کردند. دولت سعودی همواره این اتهام را رد کرده است.

از میان داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری، سناتور تد کروز، از حزب جمهوریخواه، از امضاکنندگان این طرح است و هیلاری کلینتون و برنی ساندرز، از حزب دموکرات، از آن حمایت کرده‌اند. این طرح توسط گروهی از اعضای لیبرال همراه با برخی از اعضای به شدت محافظه کار کنگره تدوین شده است.

باراک اوباما روز چهارشنبه عازم ریاض، پایتخت عربستان می شود و قرار است با ملک سلمان، پادشاه، و سایر مقامات سعودی دیدار و گفتگو کند. آمریکا و عربستان سعودی از سال‌های پس از جنگ دوم دارای روابط دوستانه و نزدیکی بوده‌اند اما در یکی دو سال گذشته، نرمش ایالات متحده در قبال برنامه هسته‌ای ایران و خودداری از اقدام قاطعانه در حمایت از مخالفان حکومت سوریه باعث سردی نسبی در این روابط شده است.

با انتشار خبر تدوین طرح پیگرد دولت سعودی به خاطر حملات ١١ سپتابر، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی، گفت که در صورت ادامه روند تصویب طرح این سرح، دولت او ناگزیر خواهد بود به منظور جلوگیری از مسدود شدن اموال این کشور در ایالات متحده، حدود ٧٥٠ میلیارد دلار اوراق خزانه داری آمریکا و سایر دارایی‌های خود در آمریکا را به فروش برساند و پول آن را از آمریکا خارج کند.

What's wrong with the BBC? - - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 112 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:15

وزارت صحت/بهداشت افغانستان تایید کرده که ۲۰۸ نفر در انفجار امروز در محله پل محمود خان واقع در مرکز شهر کابل زخمی شده‌اند و شمار آنها در حال افزایش است.

اسماعیل کاووسی سخنگوی این وزارت به بی‌بی‌سی گفت که در مورد تعداد افرادی که در این رویداد کشته شده‌اند، اطلاعی در دست ندارد، چرا که آن‌ها را نیروهای مسلح به بیمارستان‌های نظامی انتقال می‌دهند. این نیروها هنوز آماری در این مورد منتشر نکرده‌اند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله/کشور به بی‌بی‌سی گفته که در این رویداد یک موتر/خودرو مملو از مواد منفجره در نزدیک یک شعبه اداره امنیت ملی که مسئول محافظت از رجال برجسته است، منفجر شده است.

او افزود که احتمال آن وجود دارد که دو یا سه مهاجم انتحاری دیگر هم در محل انفجار وجود داشته باشند که برای پاسخگویی به تهدیدهای احتمالی به تعداد کافی از نیروهای امنیتی در آن جا مستقر شده‌اند.

پیشتر مرکز اطلاعات پلیس ضد تروریسم - پلیس ۱۱۹ افغانستان - به بی‌بی‌سی گفته بود که پس از این انفجار صدای شلیک هم در محل رویداد شنیده است.

منابع امنیتی می گویند که راه‌های منتهی به این محل به روی رفت و آمد مسدود است.

آقای صدیقی گفت که محل انفجار "محله‎ای غیرنظامی" است و زخمیان این رویداد غیرنظامی هستند.

براساس اعلامیه‌ای که روی وبسایت دفتر ریاست جمهوری منتشر شده، محمداشرف غنی رئیس جمهوری این حمله را محکوم کرده و گفته که در آن "شماری از هموطنان ما شهید و زخمی گردیدند".

شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان هم بخشی از اعلامیه کاخ ریاست جمهوری را به بی‌بی‌سی فرستاده که در آن آمده است: "حمله تروریستی امروز در نزدیک پل محمود خان کابل نشانه واضحی از شکست دشمن در جنگ رو در رو با نیروهای امنیتی کشور می‌باشد."

گروه طالبان مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است.

شدت این انفجار به حدی بود که صدای آن در مرکز شهر کابل و بخش‌هایی از شرق و شمال پایتخت شنیده شده است.

محل انفجار با کاخ ریاست جمهوری و وزارت دفاع و چند مرکز مهم دولتی فاصله چندانی ندارد.

یک کارمند کاخ ریاست جمهوری در صفحه فیسبوک خود نوشته: "انفجار امروز به حدی قوی بود که قبل از انفجار زمین لرزید و همزمان با صدای انفجار شیشه‌ها ریخت، همه جاه را دود و خاک پوشاند. چشمان و گلوی همه همکاران را سوزش گرفته است."

این خبر به روز می‌شود...

What's wrong with the BBC? - - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 126 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:15

در حالی که هنوز آماری رسمی از سوی مقام های مسئول منتشر نشده، نجات یافتگان از حادثه غرق یک شناور حامل پناهجویان در دریای مدیترانه از غرق شدن "صدها نفر" در این حادثه خبر می دهند.

۴۱ نفر که از این حادثه جان به در برده اند، امروز دوشنبه ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) به بی بی سی گفتند که با غرق شدن این شناور، بالغ بر ۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند؛ هرچند بی بی سی هنوز نمی تواند به طور مستقل صحت این خبر را تایید کند.

مهاجرانی که زنده مانده اند می گویند در قالب یک گروه ۲۴۰ نفری، شهر ساحلی تبروک در لیبی را به مقصد ایتالیا ترک کرده اند اما در دریای مدیترانه، به شناور بزرگتری که بیش از ۳۰۰ مهاجر دیگر را حمل می کرده انتقال داده شده اند و در نتیجه، تعداد مسافران شناور دیگر به بیش از ۵۴۰ نفر رسیده است.

۴۱ مهاجری که بی بی سی با آنها صحبت کرده، از کشورهای اتیپی، سومالی، سودان و مصر هستند و بعد از اینکه نجات یافته اند، به شهر کالاماتا در جنوب یونان برده شده اند.

سازمان ملل می گوید که در سال جاری ۱۸۰ هزار پناهجو سعی کرده اند که خود را از راه دریا به اروپا برسانند که نزدیک به ۸۰۰ نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

What's wrong with the BBC? - - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 152 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 10:45

نمایندگان اسرائیل و فلسطین در سازمان ملل متحد در حضور ‌بان کی مون، دبیرکل این سازمان، درگیر یک جدال لفظی کم سابقه شده‌اند.

درگیری لفظی روز دوشنبه در حالی انجام شد که ۲۱ اسرائیلی در انفجار یک اتوبوس در بیت المقدس زخمی شدند و ارتش اسرائیل هم خبر از کشف و نابودی یک تونل جدید گروه حماس در مرز غزه داده بود.

دنی دانون، نماینده اسرائیل و ریاض منصور، نماینده فلسطین روز دوشنبه (۱۸ آوریل) در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک اتهامات حمایت از تروریسم و کشتن مردم غیرنظامی را علیه یکدیگر مطرح کردند.

دعوا پس از آن شروع شد که نماینده اسرائیل خطاب به همتای فلسطینی گفت: «آقای منصور آیا فلسطینی‌هایی که علیه اسرائیلی‌ها مرتکب حملات تروریستی می‌شوند را محکوم می‌کنی؟»

دنی دانون سپس گفت: «شما به خانواده‌های تروریست‌ها پول می‌دهید... شما از تروریسم تجلیل می‌کنید. حیا کنید.»

ریاض منصور هم در پاسخ گفت که تشکیلات خودگردان فلسطینی به رهبری محمود عباس کشته شدن تمام مردم غیرنظامی «از جمله مردم غیرنظامی فلسطینی» را محکوم می‌کند. او افزود: «شما حیا کنید. شما اشغالگرید... شما باید از کشتن هزاران کودک فلسطینی خجالت بکشید.»

بگو مگوی دو طرف سرانجام با مداخله لیو جیای، نماینده چین در سازمان ملل متحد که ریاست جلسه را برعهده داشت، پایان یافت.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، بعد از فروکش کردن تنش با قرائت بیانیه‌ای گفت که اسرائیل و فلسطینی‌ها رهبرانی می‌خواهند که گفتمان خود را ورای اتهامات ببرند و روند تعاملات سازنده‌ را شروع کنند تا «اعتمادی که تقریبا به طور کامل از بین رفته است را مجددا برقرار کنند.»

انفجار بیت المقدس

مقامات امنیتی اسرائیل علت انفجار اتوبوس در بیت المقدس را بمبگذاری اعلام کرده و می‌گویند این واقعه «تروریستی» بوده است.

آن‌ها هنوز فرد یا گروهی را عامل بمبگذاری معرفی نکرده‌اند.

در این واقعه ۲۱ اسرائیلی زخمی شدند که جراحات دو نفر آنان جدی گزارش می‌شود.

گروه اسلامگریای حماس که کنترل نوار غزه را در دست دارد از انفجار تمجید کرده و آن را «واکنش طبیعی به جنایت‌های اسرائیل» خوانده است.

با این حال، حماس یا گروه‌های شبه نظامی دیگر فلسطینی مسوولیت حمله برعهده نگرفته‌ است.

پلیس اسرائیل می‌گوید تحقیقات نشان می‌دهد که این انفجار در اثر بمبی که در انتهای اتوبوس کار گذاشته شده بود، رخ داده است.

بنیامین نتایناهو، نخست وزیر اسرائیل، وعده داده که عاملان بمبگذاری را شناسایی و مجازات کند.

سال گذشته موج تازه‌ای از خشونت بین فلسطینی‌ها و نیروهای اسرائیلی در کرانه غربی و شرق بیت المقدس به راه افتاد که در چند ماه اخیر قدری فروکش کرده بود.

بیش از ۲۰۰ فلسطینی و ۲۸ اسرائیلی در آن درگیری‌ها درگیری‌ها کشته شدند.

ناظران انتظار دارند که در پی انفجار روز دوشنبه، تدابیر امنیتی در اسرائیل در آستانه عید پسح یهودیان در روز جمعه افزایش یابد.

What's wrong with the BBC? - - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 119 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 10:45

دولت اکوادور می گوید که آمار کشته ها در اثر زلزل قدرتمندی که روز شنبه این کشور را لرزاند به حدود ۴۱۳ نفر رسیده است.

در برخی نقاط مردم و امدادگران از شدت درماندگی با دست خالی در میان آوار در جست‌وجوی بازماندگان یا اجساد عزیزان خود هستند.

تیم هایی از سوئیس، اسپانیا و چند کشور دیگر آمریکای لاتین برای کمک به این عملیات وارد اکوادور شده اند.

در این زلزله که قوی ترین زمین لرزه اکوادور طی چند دهه توصیف می شود بیش از دو هزار نفر زخمی شدند.

پیشتر رافائل کوریا، رئیس جمهور این کشور، اخطار داد که آمار کشته ها احتمالا افزایش خواهد یافت و گفت هنوز کسانی زنده در لای آوار ساختمان های فروریخته هستند. او گفت که این بزرگترین فاجعه ای است که بعد از ۷۰ سال در اکوادور اتفاق می افتد.

آقای کوریا پس از بازگشت زودهنگام از سفری به ایتالیا از برخی نواحی آسیب دیده بازدید کرد.

او در نطقی در تلویزیون این کشور گفت:‌ "من می ترسم این آمار با برداشتن آوار افزایش پیدا کند. نشانه هایی از زندگی در میان آوار هست، و اولویت ما نجات جان همین افراد است."

رئیس جمهور برزیل اخطار داد که هزینه خسارات زلزله میلیاردها دلار خواهد بود. این درحالی است که اقتصاد این کشور تولیدکننده نفت به دلیل افت شدید قیمت جهانی نفت در وضعیتی لغزنده قرار دارد.

خبرنگاران می گوید درحالی که صنایع انرژی این کشور عمدتا در پی زلزله سالم مانده، صادرات موز، گل، دانه کاکائو و ماهی ممکن است به دلیل بسته شدن جاده ها و کند شدن کار بنادر با تاخیر مواجه شود.

زلزله ۷.۸ درجه‌ای شنبه شب در نواحی ساحلی شمال غربی این کشور اتفاق افتاد. از آن زمان ۲۳۰ پس‌لرزه ثبت شده است.

پس از زلزله وضعیت اضطراری اعلام شد و حدود ۱۰ هزار سرباز و ۳۵۰۰ مامور پلیس در نواحی آسیب دیده بسیج شده اند.

در پدرنالس، در نزدیکی کانون زلزله، بیم مرگ ۴۰۰ نفر می رفت. شهردار شهر گفت که "کل شهر" با خاک یکسان شده.

What's wrong with the BBC? - - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 134 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 10:45

در پی غرق شدن یک قایق حامل ۴۰۰ پناهجو در آبهای مدیترانه، ۶ جسد از آب بیرون آورده شده و ۱۰۸ نفر هم نجات داده شده‌اند. بیم آن می رود که شمار دیگری از سرنشینان قایق هم جان خود را از دست داده باشند.

این قایق که اکثر سرنشینان آن سومالیایی بودند در خارج از سواحل مصر در آبهای مدیترانه غرق شد.

یک مقام ارشد سومالی در مصر این خبر را تأیید کرده است.

گزارش شده شماری از افرادی که زنده مانده اند به یکی از جزایر یونان انتقال داده شدند.

سازمان ملل می گوید که در سال جاری ۱۸۰ هزار پناهجو سعی کرده اند که خود را از راه دریا به اروپا برسانند که نزدیک به ۸۰۰ نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

What's wrong with the BBC? - - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 120 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 1:19

پلیس تهران از برگزاری تجمع در مقابل سفارت افغانستان در همبستگی با ستایش قریشی، کودک شش ساله افغان که در ورامین به قتل رسیده، جلوگیری کرده است.

گزارش های رسیده از اطراف این سفارتخانه حاکی از آن است که مأموران پلیس ایران، در مواردی برای جلوگیری از حضور مردم در محل با آنها با خشونت رفتار کرده اند.

عده ای از تجمع کنندگان، به یاد این دختر شش ساله شمع روشن کرده بودند.

در پی انتشار خبر قتل ستایش قریشی، بعضی از کاربران شبکه های اجتماعی از مردم خواسته بودند که برای اعلام همبستگی با وی، ساعت ۷ بعد از ظهر امروز دوشنبه ۳۰ فروردین در مقابل سفارت افغانستان حاضر شوند.

برخی از شاهدان عینی گزارش می کنند که مأموران پلیس، اجازه نزدیک شدن مردم به محل سفارتخانه را نداده اند و به فیلمبرداری از حاضران در محل پرداخته اند.

ستایش قریشی روز ۲۲ فروردین ناپدید شد و یک روز بعد، جسد او در خانه یکی از همسایگان پیدا شد.

پلیس به خانواده وی گفته که پسر ۱۷ ساله همسایه به اتهام قتل این دختربچه دستگیر شده و به عمل خود اعتراف کرده است.

What's wrong with the BBC? - - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 133 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 1:19

در بیت‌المقدس انفجاری در داخل یک اتوبوس در یکی ازخیابان‌های اصلی شهر رخ داده است.

به گفته پلیس ۱۶ نفر در این انفجار زخمی شده‌اند.

مسئولان بیمارستانی حال دو نفر از مجروحان این حادثه را وخیم توصیف کرده‌اند.

پلیس اسرائیل می‌گوید تحقیقات نشان می‌دهد که این انفجار در اثر بمبی که در انتهای اتوبوس کارگذاشته شده بود، رخ داده است.

هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

سخنگوی پلیس می‌گوید اتوبوسی که در آن انفجار رخ داده احتمالا خالی بوده و زخمی‌ها سرنشینان یک اتوبوس دیگر بوده‌اند که در کنار اتوبوس اول بوده است.

تصاویر تلویزیونی از محل انفجار دو اتوبوس را نشان می‌دهد که از آنها آتش و دود بلند می‌شود.

آخرین مورد از انفجار اتوبوس در بیت‌المقدس - که بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ میلادی شایع بود - به سال ۲۰۱۱ برمی‌گردد.

این انفجار در حالی رخ داده که در ماه‌های اخیر تنش‌ میان فلسطینی‌ها و نیروهای اسرائیلی در کرانه باختری و مناطق اشغالی شدت گرفته است.

در این خشونت‌ها بیش از ۲۰۰ فلسطینی و ۲۸ اسرائیلی کشته شده‌اند.

What's wrong with the BBC? - - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 130 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 1:19

رسانه‌های ایرانی می‌گویند که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با جان کری همتای آمریکایی خود درباره میزان پیشرفت در اجرای توافق جامع اتمی (برجام) مذاکره خواهد کرد.

آقای ظریف امروز ۳۰ فروردین (۱۸ آوریل) به همراه عباس عراقچی و مجید تخت روانچی (معاونان وزارت امور خارجه) تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.

هیئت ایرانی برای شرکت در مراسم امضای "موافقتنامه تغییرات اقلیمی" که پاییز سال گذشته در پاریس به دست آمد، عازم مقر سازمان ملل متحد در نیویورک شده است.

ایران در هفته‌های اخیر به آنچه "کارشکنی" آمریکا در روند اجرای برجام می خواند، انتقاد کرده است.

آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران در سخنرانی نوروزی خود دولت آمریکا را به "بدعهدی" متهم کرد و گفت: "وزیر خزانه‌داری آمریکا بشدت شب‌وروز مشغول کار است برای اینکه نگذارد جمهوری اسلامی از نتایج برجام بهره‌مند شود".

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، وزارت امور خارجه این کشور نیز دیروز در نخستین گزارش روند اجرای توافق هسته ای به مجلس، نوشت که "بهانه‌تراشی، کارشکنی و تعلل طرف آمریکایی به خصوص وزارت خزانه‌داری آمریکا" بر سر راه اجرای برجام مشکل اساسی ایجاد کرده است.

ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران هم که برای شرکت در اجلاس بانک جهانی و صندوق بین المللی پول به واشنگتن سفر کرده بود، در یک سخنرانی گفت که شرکای ایران در توافق اتمی به بعضی تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

آقای سیف در نطق خود در شورای روابط خارجی آمریکا گفت: "ما در مجموع نتوانسته‌ایم به دارایی‌های مسدودشده خود در خارج دسترسی پیدا کنیم".

رئیس بانک مرکزی ایران از دولت آمریکا خواست برای تشویق بانک‌های بین‌المللی برای معامله با ایران و همین‌طور تسهیل دسترسی ایران به موسسات مالی آمریکا بیشتر تلاش کند.

رسانه های ایران می گویند یکی از مهمترین محورهای مذاکرات وزاری امور خارجه ایران و آمریکا، "موانع ایجاد شده به ویژه در تعامل بانکی ایران با کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی است".

What's wrong with the BBC? - - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 123 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 19:00

خبرگزاری رسمی اردن می گوید که این کشور سفیر خود در ایران را برای "مشورت" فراخوانده است.

علت فراخوانی سفیر اردن در ایران، مشورت درباره "دخالت ایران در امور کشورهای عربی" توصیف شده است.

طی ماه های اخیر این دومین بار است که اردن سفیر خود را از تهران فرا می خواند.

وزیر دفاع عربستان سعودی و ملک عبدالله دوم پادشاه اردن کمتر از یک هفته پیش با یکدیگر دیدار کرده بودند. بر اساس گزارش رسانه ها، دو مقام عالیرتبه درباره "دخالت ایران در امور اعراب" با هم گفت و گو کرده بودند.

در پی قطع رابطه دیپلماتیک عربستان سعودی با ایران که اواسط دی ماه گذشته در واکنش به حمله به اماکن دیپلماتیک این کشور در ایران انجام گرفت، عربستان سعودی، رایزنی هایی را علیه ایران در منطقه آغاز کرد.

در پی این تحرکات، تاکنون بحرین، سومالی، جیبوتی، سودان و مجمع الجزایر کومور (قمر) روابط خود با ایران را قطع کرده اند و امارات متحده عربی هم مناسبات خود را به سطح کاردار تقلیل داده است.

شماری از کشورهای عربی همچون اردن هم در آن زمان سفرای خود را برای مشورت از تهران فراخوانده بودند.

هفته گذشته هم در جریان اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول، تنشی میان ایران و عربستان سعودی بر سر بیانیه پایانی اجلاس به وجود آمد.

ایران به "طرح چهار بند ضد ایرانی و یک بند ضد حزب‌الله لبنان" در پیش‌نویس اعلامیه اجلاس سران اعتراض کرد و گنجاندن آن را به عربستان سعودی "با حمایت برخی همپیمانانش" نسبت داد و این اقدام را بر خلاف روح همبستگی اسلامی و در راستای منافع اسرائیل توصیف کرد.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران و هیئت همراهش در اعتراض به این بیانیه در نشست پایانی اجلاس شرکت نکردند.

پیش از آن عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران گفته بود که در زمان مذاکره بر سر پیش‌نویس این بیانیه که نشست آن به میزبانی عربستان سعودی برگزار شد، به مقام های ایرانی ویزا نداده بود و ایران در این نشست به اجبار غایب بود.

What's wrong with the BBC? - - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 128 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 19:00

علی جنتی، وزیر ارشاد ایران، گفته است که عربستان سعودی درخصوص اعزام زائران ایرانی به مراسم حج "کارشکنی" می‌کند.

آقای جنتی در جمع خبرنگاران گفته است که ایران تلاش می‌کند تا زائران ایرانی امسال بتواند به حج بروند اما تاکید کرده است که "مسئولان حج باید پیش از این به آنجا می‌رفتند و قرارداد محل‌های اقامتی را منعقد می‌كردند اما دولت عربستان تاكنون به این افراد روادید نداده است."

وی گفت: "علی رغم اینكه زمان را از دست دادیم، تلاش می‌كنیم اگر مقامات عربستان همراهی كنند امسال بتوانیم مراسم حج را برگزار كنیم."

پیشتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گزارش کرده بود که در سال‌های پیش، تکلیف زائران ایرانی حج تمتع، که در آخرین ماه تقویم قمری برگزار می‌شود، تا ماه ربیع الاول - سومین ماه قمری - تعیین شده بود؛ اما در سال جاری سرنوشت حج سال جاری در هفتمین ماه هنوز مشخص نیست.

وزیر ارشاد ایران، تاکید کرد که "در مورد حمل و نقل هوایی و اینكه هواپیماهای ما بتواند زائران را به عربستان انتقال دهد آنها كارشكنی می‌كنند؛ همچنین در مورد روادید كارشكنی می‌كنند؛ ما اعلام كرده‌ایم كه اگر دولت سوئیس حافظ منافع شما در ایران است باید در ایران ویزا بدهد اما آنها اصرار دارند در كشوری ثالث روادید داده شود كه برای ما به هیچ وجه قابل قبول نیست."

به گفته آقای جنتی عربستان اخیرا به یک هیات ایرانی "در كشوری ثالث ویزا" داده است.

هفته گذشته یک هیئت از ایران برای گفتگو با مقامات سعودی پیرامون سفر حجاج ایرانی به عربستان به آن کشور سفر کرد.

در مراسم حج تمتع سال گذشته، ازدحام جمعیت به کشته شدن چند صد زائر از کشورهای مختلف منجر شد و به گفته مقامات جمهوری اسلامی، بیش از چهارصد ایرانی نیز از جمله کشته‌شدگان این حادثه بودند. مقامات ایرانی دولت سعودی را مسئول این حادثه معرفی کردند.

این حادثه روابط ایران و عربستان را با تیرگی روبرو کرد.

کوتاه مدتی بعد در روز ١٢ دی سال گذشته (٢ ژانویه) تظاهراتی در اعتراض به اعدام یک روحانی شیعه در عربستان سعودی تظاهراتی در برابر ساختمان سفارت عربستان در تهران و کنسولگری آن کشور در مشهد برگزار شد و تعدادی از تظاهرکنندگان با ورود به این ساختمان‌ها، به تخریب و آتش زدن آنها مبادرت کردند. در زمان حمله به اماکن دیپلماتیک عربستان، کارکنان این مراکز در ساختمان‌‌ها نبودند.

در واکنش به این حملات، دولت عربستان سعودی با انتقاد از جمهوری اسلامی ایران به خاطر آنچه که تخلف از قوانین بین‌المللی به واسطه کوتاهی در حفظ امنیت ساختمان‌های دیپلماتیک توصیف می‌کرد، روابط سیاسی خود با ایران را قطع کرد. چند کشور دیگر نیز به حمایت از موضع عربستان سعودی، به قطع یا کاهش سطح روابط دیپلماتیک خود با ایران مبادرت کردند.

در عین حال، عربستان تاکید کرد که قطع روابط سیاسی مانعی در راه سفر زیارتی حجاج ایرانی به آن کشور ایجاد نخواهد کرد و برای زائران ایرانی حج، ویزای ورود به عربستان صادر خواهد شد.

What's wrong with the BBC? - - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 134 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 19:00

مجلس نمایندگان برزیل طرح استیضاح دیلما روسف، رئیس جمهوری این کشور را تصویب کرد.

جناح طرفدار استیضاح حد نصاب دو سوم آرا، ۳۴۲ رای از مجموع ۵۱۳ رای را کسب کرده است.

رهبر حزب حاکم کارگران در مجلس نمایندگان پیش‌تر به شکست اذعان کرده بود.

به این ترتیب، مجوز استیضاح رسما صادر و طرح استیضاح حدود یک ماه دیگر در مجلس سنا مطرح خواهد شد.

اگر مجلس سنا نیز با طرح استیضاح موافقت کند، رئیس جمهوری چپگرا شش باید ماه از قدرت کنار برود تا در سنا رسما پاسخگوی اتهامات باشد.

در این صورت جناح راست میانه به رهبری میشل تمر، معاون رئیس جمهوری، قدرت را در دست خواهد گرفت. آقای تمر خود با اتهام فساد مالی و اختلاس مواجه است و امکان استیضاح وی نیز مطرح شده است.

حزب کارگران خانم روسف حدود ۱۳ سال است که در برزیل قدرت را در دست داشته است. بنابر نظرسنجی‌ها، فقط ۱۰ درصد مردم از عملکرد وی ابراز رضایت می‌کنند.

یکی از نمایندگان طرفدار رئیس جمهوری می‌گوید که بسیاری از همکارانش به دیلما روسف «خیانت کرده‌اند.»

روز یکشنبه، طرفداران و مخالفان رئیس جمهوری چپگرا در برازیلیا، پایتخت، و چند شهر دیگر در خیابان‌ها دست به راهپیمایی زدند.

خانم روسف، ۶۸ ساله، متهم بوده که به طور عمدی تلاش کرده است کسری بودجه دولتش را که در حال افزایش است، پنهان کند.

نخستین رئیس جمهوری زن برزیل همچنین متهم است که از رسیدگی قضایی به پرونده بخشودگی مالیاتی فیفا در سال ٢٠١۴ میلادی جلوگیری کرده است.

خانم روسف اتهامات را بی‌اساس می‌داند. او مخالفان از جمله ادواردو کونیا، رئیس مجلس نمایندگان و میشل تمر را به تلاش برای «کودتا» و سرنگون کردن وی از قدرت متهم می‌کند.

جلسه بحث و بررسی روز یکشنبه مجلس نمایندگان که به طور زنده از رادیو و تلویزیون پخش می‌شد پرتنش بود.

عده‌ای از نمایندگان دو جناح اقدام به زد و خورد کردند و به طور مستمر نطق‌های هم دیگر را با شعار دادن، آواز خواندن و حملات لفظی قطع کردند.

نظرسنجی‌های رسانه‌های برزیل نشان می‌دهد احتمال آنکه مجلس نمایندگان طرح استیضاح خانم روسف را تصویب کند زیاد است.

پلیس برزیل می‌گوید حدود ۱۸ هزار نفر از مردم طرفدار کناره گیری خانم روسف یکشنبه بیرون ساختمان کنگره ملی تجمع کردند.

حدود نه هزار نفر از هواداران رئیس جمهوری نیز در محل حاضر شدند. بین دو جناح حصار فلزی کشیده شده بود تا از درگیری جلوگیری شود.

بنا بر گزارش‌ها، حدود سه هزار نفر از حامیان دو جناح نیز در شهر ریو دژانیرو راهپیمایی کرده‌اند که بدون خشونت برگزار شده است.

هفته گذشته یک کمیته مجلس نمایندگان با بررسی طرح استیضاح رئیس جمهوری برزیل موافقت کرد.

اگر امروز طرح استیضاح در صحن مجلس تصویب و به سنا ارجاع شود یک اکثریت ساده برای پیش بردن استیضاح کافی خواهد بود، گرچه برکناری نهایی نیازمند دو سوم آرای سنا خواهد بود.

What's wrong with the BBC? - - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 126 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 9:30

به دنبال بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیلاب در برخی از ولایات افغانستان دست‌کم ۲۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر تلفات جانی در ولایت بادغیس و بیشترین خسارات مالی در ولایات دایکندی و بلخ گزارش شده است.

برخی از مناطق افغانستان روز گذشته شاهد بارندگی‌های شدید و ژاله (تگرگ) بود.

به گفته مقام‌های محلی، ۲۵ نفر به شمول یک زن و دو کودک تنها در بادغیس جان باخته اند.

عبدالرئوف تاج، فرمانده پلیس ولایت بادغیس می‌گوید این تلفات در ولسوالی‌های سنگ آتش، جوند و آب کمری بادغیس ثبت شده است.

به گفته وی، در نتیجه سیلاب در ولسوالی جوند ۸ نفر، در ولسوالی آب کمری ۴ نفر و در ولسوالی سنگ آتش سیزده نفر کشته شدند.

او گفت که نیروهای پلیس به کمک اهالی محل‌های آسیب دیده، توانسته اند اجساد قربانیان این حادثه را از آب بکشند.

والی بادغیس هم از نهادهای امدادرسان خواسته تا به کمک افراد و خانواده‌های آسیب دیده و آسیب پذیر بشتابند.

جاری شدن سیلاب‌ها در ولایت شمالی بلخ نیز سه کشته بر جای گذاشته است.

رحمت الله زاهد، رئیس مبارزه با حوادث طبیعی در بلخ می‌گوید دست‌کم هشتاد منزل مسکونی هم در این ولایت تخریب شده و ارزیابی‌های مقدماتی برای شناسایی افراد آسیب دیده شروع شده است.

او گفت بیشتر خسارات مالی به خانه های اطراف شهر بلخ وارد شده است.

بارش شدید ژاله و باران در ولایت دایکندی هم خسارات هنگفت مالی به بار آورده است.

مسئولان اداره زراعت این ولایت می‌گویند که حاصلات زراعتی هزاران جریب زمین از بین رفته و ممکن است ۵۰ درصد از اهالی این ولایت در سال جاری در تامین معیشت خود دچار مشکل شوند.

بارندگی های شدید و جاری شدن سیلاب در دیگر مناطق افغانستان هم مشکل ساز شده و احتمال افزایش میزان تلفات و خسارات ناشی از این حوادث وجود دارد.

What's wrong with the BBC? - - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 120 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 22:35

شماری از مقام‌های ایرانی از کشته شدن ستایش قریشی، دختر خردسال افغان در ورامین تهران، ابراز تاسف کرده‌اند و خواستار پیگیری قضایی موضوع شده‌اند.

استاندار تهران گفته است که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی "به طور جدی" پیگیر موضوع هستند و معاون رییس‌جمهوری ایران هم در صفحه فیسبوک خود با خانواده ستاره قریشی ابراز همدردی کرده است.

خبر قتل کودک شش ساله افغان به دست یکی از همسایگان ایرانی او در میان کاربران افغان و ایرانی شبکه‌های اجتماعی هم واکنش گسترده‌ای داشته است.

بعضی از روزنامه‌نگاران و کاربران شبکه‌های اجتماعی ایرانی و افغان درباره چگونگی پیگیری موضوع ابراز نگرانی کرده‌اند، اما مقام‌های ایرانی از جمله نماینده ورامین در مجلس گفته‌اند که دستگاه قضایی در این‌باره بدون تبعیض عمل خواهد کرد.

جسد ستاره قریشی، کودک افغان یک روز بعد از ناپدید شدن در خانه یکی از همسایگان او در ورامین پیدا شد. پسر نوجوان همسایه به اتهام قتل این کودک بازداشت شده است.

پدر ستاره قریشی درباره این اتفاق به بی‌بی‌سی فارسی گفته که جنازه کودکش را در حالی که روی او اسید ریخته شده بود، مشاهده کرده اما برای کشف دلایل قتل منتظر نتیجه تحقیقات پزشکی قانونی (طب عدلی) ایران است.

بیشتر بخوانید: مصاحبه با پدر ستاره قریشی

  • حسین هاشمی، استاندار تهران اطمینان داده است که "در مورد پرونده هیچ کوتاهی صورت نخواهد گرفت."
  • شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهوری ایران در امور زنان در صفحه فیسبوک خود این اتفاق را "جنایت تکان‌دهنده" توصیف کرده و گفته است بازتاب وسیع رسانه‌ای و واکنش‌های گسترده نشانه "عمق فاجعه" است و در این شرایط همدردی با خانواده ستایش کمترین کاری است که می توان انجام داد.
  • حسین نقوی حسینی، نماینده ورامین در مجلس می‌گوید: "این حادثه دل مردم ایران را به درد آورد. رنج ملت افغانستان همچون رنج ملت خودمان است. برای دستگاه قضایی ایران تفاوتی بین قتل دختر ایرانی و افغانستانی وجود ندارد و طبق قوانین جمهوری اسلامی با قاتل ستایش برخورد خواهد شد".
  • عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی شرق تهران تاکید کرد: "به خانواده ستاره قریشی قول دادیم که این دختربچه را همچون فرزند خودمان می‌دانیم و با جدیت برای رسیدگی این پرونده اقدام خواهیم کرد. پلیس خواهان اشد مجازات قاتل است".

در شبکه‌های اجتماعی هم بسیاری از کاربران ایرانی با خانواده ستایش ابراز همدردی کرده‌اند. صفحه فیسبوکی که با نام "من ستایش هستم" ایجاد شده در طول مدتی کوتاه بیش از ۷۵۰۰ لایک دارد.

امروز، یکشنبه ۲۹ فروردین، بعضی از روزنامه‌های تهران از جمله جام‌جم، هفت صبح و قانون در صفحه اول خود به این موضوع پرداخته‌اند و خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایسنا، تسنیم، فارس و ... مصاحبه و گزارش‌هایی در این‌باره منتشر کرده‌اند.

پیش از آنکه روزنامه‌های امروز منتشر شود، احمد بهزاد، نماینده هرات در مجلس افغانستان در یادداشتی از "سکوت رسانه‌ای" در ایران انتقاد کرده و نوشته بود: "سکوت جامعه میزبان در برابر چنین جنایت ضد انسانی توجیه‌پذیر نیست. جامعه‌ای که جانی به آن منسوب است باید بپذیرد که سیاست حاکم بر رسانه‌های آن و نفرت‌پراکنی علیه مهاجران در وقوع چنین جنایت‌ها و این چنین سرافکندگی‌هایی نقش بسیاری دارد".

در بامیان افغانستان شماری از فعالان مدنی در تجمعی خواستار مجازات عامل یا عاملان قتل ستایش شده‌اند.

بعضی از کاربران شبکه اجتماعی در توییتر یا فیسبوک نوشته‌اند که ملیت قربانی ارتباطی به این موضوع ندارد و این رویدادهای دردناک پیشتر هم در حاشیه‌های تهران اتفاق افتاده است.

خبرگزاری ایسنا با کتایون افرازه، یکی از مددکاران "جمعیت خیریه امام علی" که در نزدیکی محل زندگی ستایش کار می‌کند، مصاحبه کرده و به نقل از او نوشته که امنیت در این محله‌ها بسیار کم است و بچه‌های زیادی در این مناطق از تحصیل محروم هستند و باید توجه خاصی به این محله‌ها شود.

سینا قنبرپور، خبرنگار حوادث در ایران که به محله زندگی ستایش قریشی رفته بعد از مصاحبه با مادر متهم و بعضی از ساکنان در گزارشی در خبرآنلاین از بهت و ناباوری آنها خبر داده است.

او نوشته است: "جنایتی رقم خورده است که یک قربانی آن دختری شش ساله است که دنیای کودکی‌اش دوامی نداشت و قربانی دیگر آن پسری است که هنوز به سن قانونی نرسیده و آنچه کرده سرنخ عمق یک زخم است؛ زخمی اجتماعی".

به گزارش خبرآنلاین، وقتی متهم پرونده‌ای زیر هجده سال دارد، روند رسیدگی و تحقیقات قضایی محرمانه است و جزئیات آن اعلام نخواهد شد.

What's wrong with the BBC? - - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 191 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 22:35

اجلاس کشورهای تولیدکننده نفت در دوحه، پایتخت قطر، به دلیل اختلاف بر سر متن پیش‌نویس توافق برای تعیین سقف تولید، با مشکل و تاخیر روبرو شده است.

ایران در این اجلاس که با هدف تثبیت قیمت تشکیل شده، شرکت نکرده است، اما گزارش‌ها حاکی است که دلیل اصلی به تعویق افتادن توافق در این نشست اختلافات عربستان با ایران است.

ایران تاکید کرده است که تا زمان بازگشت کامل به بازار نفت و رساندن سهم خود از بازار به سطح پیش از اعمال تحریم‌ها، به هیچ گونه سقف تولیدی تن نخواهد داد و هیچ توافقی را در مورد تثبیت میزان تولید امضا نخواهد کرد.

+بیشتر بخوانید: وزیر نفت ایران: صادرات نفت و میعانات گازی به دو میلیون بشکه رسیده است

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که عربستان، بزرگ‌ترین تولیدکننده اوپک، به شرکت کنندگان اجلاس دوحه گفته است که خواهان پایبندی تمام تولیدکنندگان بزرگ، از جمله ایران به سقف تولید است.

قرار بود ۱۸ کشور شرکت‌کننده در نشست دوحه از جمله روسیه، امروز یکشنبه ۱۷ آوریل (۲۹ فروردین) توافقی را برای ثابت نگه داشتن سقف تولید ماه ژانویه تا اکتبر سال ۲۰۱۶ امضا کنند.

اما بر اساس گزارش‌ها، اختلاف‌ میان اعضا و مخالفت عربستان با پیش‌نویس توافق باعث ابهام در سرنوشت اجلاس و الزام‌آور بودن نتیجه آن شده است.

به گزارش رویترز، وزرای نفت کشورهای حاضر با شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر، که در ماه‌های گذشته تلاش زیادی برای ثبات تولید نفت کرده، دیدار کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود گزارش داده است که پیش‌نویس تازه‌ای که بعد از این دیدار تهیه شده شامل هیچ یک از موارد الزام‌آور قبلی نمی‌شود.

یک مقام ارشد نفتی به این خبرگزاری گفته است: "مشکل پیدا کردن راه حلی است که ایران در آن نقشی نداشته باشد، عربستان را راضی کند و روسیه را شاکی نکند".

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که بی‌نتیجه ماندن اجلاس دوحه باعث خواهد شد ثبات نسبی چند ماه اخیر در قیمت نفت به خطر بیفتد و رقابت در تولید باعث کاهش بیشتر قیمت شود.

What's wrong with the BBC? - - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 129 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 22:35

منابع دولت افغانستان از کشته‌ شدن ۵۴ عضو گروه طالبان در دو ولایت شمالی قندوز و جوزجان در نبردهای سنگینی بین نیروهای دولتی و این گروه خبر داده‌اند.

وزارت داخله/کشور در اعلامیه‌ای نوشته که ۴۴ نفر از این افراد دیشب (۲۸ حمل/فروردین) در جریان عملیات پاکسازی مناطق چهاردره، دشت ارچی، خان‌آباد و همچنین منطقه‌ای در حومه شهر قندوز موسوم به "چرخ‌آب" کشته شدند.

اعلامیه افزوده که شماری از فرماندهان "برجسته" گروه طالبان، از جمله فردی به نام قاری حبیب نیز در میان کشته‌شدگان این عملیات هستند.

وزارت داخله همچنین گفته که ۶۱ عضو دیگر گروه طالبان در این عملیات زخمی شده‌اند.

این وزارت در اعلامیه خود افزوده که این عملیات به‌شدت ادامه دارد.

در مقابل، گروه طالبان هم مدعی شده که دیشب شهر قندوز را از سه جهت شرق، شمال و غرب مورد حمله قرار داده و در مواردی پیشروی هم داشته‌اند.

جنگ قندوز از سه روز پیش با آغاز حملات گروه طالبان به شهر قندوز، مرکز ولایت قندوز آغاز شد و دیروز هم منابع دولتی از کشته شدن ده‌ها عضو این گروه خبر دادند.

نبرد در جوزجان

براساس یک خبر دیگر، محمدرضا غفوری سخنگوی والی جوزجان به بی‌بی‌سی گفته که در پی حمله اعضای گروه طالبان به چند روستای ولسوالی "قوش‌تپه" ده عضو این گروه کشته و ۱۵ نفر دیگر آن‌ها زخمی شده‌اند.

آقای غفوری افزود که در درگیری بین طالبان و نیروهای دولتی، شش مامور امنیتی نیز کشته و چهار سرباز دیگر زخمی شدند.

به گفته او، درگیری زمانی آغاز شد که گروه طالبان سه پاسگاه نیروهای امنیتی را به تصرف خود درآوردند و به سوی مرکز ولسوالی قوش تپه پیشروی کردند.

سخنگوی والی جوزجان گفت که به دنبال این پیشروی طالبان، نیروهای دولتی در پاسخ به حملات آن‌ها، با حمایت نیروهای هوایی به ضدحمله دست زد که منجر به عقب‌نشینی طالبان شد.

به گفته آقای غفوری، درگیری هنوز هم بین نیروهای دولتی و شورشیان در قوش‌تپه جریان دارد. به باور او، طالبان عمدتاً به منظور بردن اجساد کشته شدگان خود به نبرد ادامه می‌دهند.

طالبان پیش از این اعلام کرده بود که با آغاز فصل بهار "عملیات بهاری" خود را علیه مواضع دولت در سراسر افغانستان آغاز کرده‌اند و بخشی از اهداف این گروه را "تصرف" مناطق مختلف تشکیل می‌دهد.

مقام‌های دولت افغانستان اعلام آغاز عملیات بهاری گروه طالبان را اقدامی تبلیغاتی خوانده و گفته‌اند که ابتکار عمل در میدان نبرد به دست نیروهای دولتی است.

What's wrong with the BBC? - - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 128 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 15:19

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در مراسم روز ارتش در این کشور از آنچه که قدرت نظامی کشور خوانده دفاع کرده و در عین حال گفته است که ایران علاوه بر آنچه که وی "قدرت سخت" خواند نیاز به "قدرت نرم" نیز دارد.

آقای روحانی در سخنان خود با تاکید بر اقتدار نظامی ایران تاکید کرد آنکه می‎گوید ایران "به قدرت سخت نیاز ندارد ساده لوح و آنکه می‌گوید ایران به قدرت نرم نیاز ندارد، نگاهش کوته‌بینانه" است.

او گفت: "قدرت سرد و گرم ما همه در کنار هم هستند، اگر نیروهای مسلح برای آن است که اگر متجاوزی دست به سوی منافع ملی ما دست دراز کرد آن دست قطع شود و آن تجاوز دفع شود؛ دیپلماسی ما هم در میدان مذاکره به دنبال حفظ حقوق ملت ایران است."

وی در عین حال تاکید کرد که "ما همه در کنار هم هستیم و در یک کشور زندگی می‌کنیم و داخل یک کشتی هستیم و یک نفر این کشتی را فرماندهی می‌کند و ما دارای رهبر واحد و دولت واحد، قانون، ملت واحد هستیم و همه در کنار هم هستیم ولو اینکه سلیقه ما در گفتار و رفتار عین هم نباشد اما قطعا اهداف ما یکی است."

رئیس جمهور ایران در مانور بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی گفت که قدرت ایران چه از نظر نظامی و یا سیاسی علیه همسایگان این کشور نیست.

وی افزود که "در این جا به صراحت اعلام می‌کنم همانطور که چند روز پیش در حضور سران کشورهای اسلامی به صراحت اعلام کردم که قدرت جمهوری اسلامی ایران و قدرت نظامی ما و قدرت سیاسی و اقتصادی ما علیه همسایگان ما و کشورهای جهان اسلام نیست، ما قدرت کشورهای اسلامی را قدرت خودمان می‌دانیم و قدرت خودمان را هم قدرت کشورهای اسلامی می‌دانیم."

در همین رابطه و خطاب به کشورهای منطقه و اسلامی آقای روحانی افزود که "اگر فردا پایتخت شماها هم در خطر قرار بگیرد توسط تروریسم و یا صهیونیسم، آن قدرتی که به شما پاسخ مثبت خواهد داد اگر شما تقاضای کمک کنید، آن جمهوری اسلامی ایران است."

آقای روحانی در عین حال هشدار داد: "البته که در برابر تهدید، ما هم تهدید می‌کنیم، البته که در برابر تجاوز ما دست تجاوز را قطع خواهیم کرد اما منطق ما صلح و اخوت و برادری است به ویژه با همسایگانمان و جهان اسلام."

What's wrong with the BBC? - - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 109 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 15:19

وکیل امید کوکبی، فیزیکدانی که در ایران به ۱۰ سال حبس محکوم شده، می گوید که موکلش به سرطان کلیه مبتلا شده است و باید هر چه زودتر تحت عمل جراحی قرار گیرد.

آقای کوکبی، دانشجوی دکترای فیزیک با تخصص لیزر در دانشگاه آستین تگزاس، بهمن ماه سال ۱۳۸۹ هنگام خروج از ایران در فرودگاه بازداشت و بعد از چند ماه به اتهام ارتباط با دولت متخاصم و کسب مال نامشروع به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

سعید خلیلی به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت: "متاسفانه پس از آزمایش‌ها و معاینه‌های متعدد در بیمارستان، عارضه کلیوی وی، سرطان کلیه (Renal Cell Carcinoma) از جهت وجود تومور بدخیم در کلیه راست وی، تشخیص داده شده است."

او گفت:‌ "امید کوکبی نیازمند جراحی فوری نفروکتومی یا برداشت کامل کلیه به همراه تومور بدخیم کلیوی است که باید هر چه زود‌تر صورت پذیرد و هرگونه تعلل می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به بار آورد."

آقای خلیلی توضیح داد که موکلش در طول ۵ سال و ۳ ماهی که در حبس بوده، چندین بار با دفع سنگ کلیه و خونریزی داخلی ناشی از آن دست و پنجه نرم کرده است.

حکم ۱۰ سال حبس امید کوکبی اوایل ژانویه ۲۰۱۵ مجددا تایید شد.

او گفت: "اگرچه دیوانعالی کشور در رای صادره خود در تاریخ ۱۹/۷/۱۳۹۳ جرم انتسابی را فاقد مستندات کافی دانسته بود، اما در هر صورت این حکم در شعبه هم‌عرض (شعبه ۵۴) بدون التفات به مفاد رای دیوان، ابرام شد."

آقای کوکبی گفته است که حکم دادگاه بر اساس اعترافات اجباری خلاف واقع صادر شد و ۱۸ برنده جایزه نوبل فیزیک اواخر سال ۲۰۱۴ در نامه‌ای به رهبر ایران خواهان آزادی او شدند.

آنها در نامه خود نوشتند آقای کوکبی "تنها به خاطر امتناع از همکاری با مراکز تحقیقات نظامی جمهوری اسلامی ایران" زندانی شده است.

سعید خلیلی گفت:‌ "صرف‌نظر از کفایت ادله و مستندات ارائه شده در لوایح دفاعیه و نیز رای دیوان در اثبات بی‌گناهی او، اکنون علاوه بر اینکه طبق قانون بیش از دو سال است که شرایط و استحقاق برخورداری از آزادی مشروط را دارد و آقای جواد لاریجانی هم در اسفند۱۳۹۳ در گفتگویی با شبکه دوم تلویزیون جمهوری اسلامی وعده عفو و آزادی وی را داده بود، با کمال تعجب نمی‌دانیم چه دست‌هایی تاکنون مانع تحقق این همه راه‌ها برای آزادی ایشان شده‌اند."

به علاوه به گفته او براساس قوانین کشور امکان تعویق مجازات آقای کوکبی به دلیل بیماری وجود دارد.

"در عین حال هم علاوه بر آزادی مشروط اکنون ایشان بر اساس ماده ۵۰۲ آیین دادرسی کیفری شرایط توقف اجرای حکم و آزادی را دارد. این ماده قانون می‌گوید «هرگاه محکومٌ‌علیه به بیماری جسمی یا روانی مبتلا باشد و اجرای مجازات موجب تشدید بیماری یا تأخیر در بهبودی وی شود، قاضی اجرای احکام کیفری با کسب نظر پزشکی قانونی تا زمان بهبودی، اجرای مجازات را به تعویق می‌اندازد.»

آقای کوکبی سال پیش در نامه ای از زندان نوشت که دانشمندان نباید در فعالیت هایی که ممکن است خطراتی برای بشر داشته باشد شرکت کنند.

What's wrong with the BBC? - - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 134 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 12:18

خورخه گلاس، معاون رئیس جمهور اکوادور، می گوید که یک زلزله قدرتمند به بزرگی ۷.۸ درجه سواحل این کشور را لرزانده و حداقل ۲۸ نفر را کشته است.

این زلزله در ناحیه ای گسترده خسارات به بار آورده و وضعیت اضطراری در شش ایالت اعلام شده است.

این لرزش که کانون آن در نزدیکی شهر موئیزنا بود ساختمان های کیتو، پایتخت، در فاصله ۱۶۰ کیلومتری را لرزاند.

ساکنان پایتخت به خیابان ها ریخته اند و مقام ها نسبت به خیزش امواج بزرگ سونامی در سواحل این کشور هشدار داده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز مقام های پایتخت گفته اند که برق دوباره وصل شده و گزارشی از کشته ها در این شهر وجود ندارد.

گزارش ها حاکیست که یک پل در شهر بندری گوایاکوییل، در ۳۰۰ کیلومتری کانون زلزله، تخریب شده و ساختمان ها در بسیاری نواحی شهر آسیب دیده است.

آقای گلاس در یک کنفرانس خبری گفت:‌ "۱۶ کشته در شهر پورتوویه‌هو داریم، ۱۰ نفر در منتا و دو نفر در استان گوایاس."

تصاویری در شبکه های اجتماعی برجی تخریب شده در فرودگاه شهر منتا را نشان می دهد.

موسسه ژئوفیزیک اکوادور در گزارشی گفت: "خسارات قابل توجهی در ناحیه کانون زلزله و همچنین جاهایی مثل گوایاکوییل به بار آمده."

بنابه این گزارش زلزله در ساعت هشت شب به وقت محلی در عمق ۲۰ کیلومتری اتفاق افتاد.

به گزارش سازمان مطالعات زمین شناسی آمریکا کانون زلزله آب های نزدیک ساحل بود.

مرکز اخطار سونامی اقیانوس آرام می گوید که خطر امواج بزرگ تا فاصله ۳۰۰ کیلومتری در سواحل وجود دارد.

در شمال پرو، در همسایگی اکوادور، هم نسبت به وقوع سونامی اخطار داده شده.

در ساعات نخست روز شنبه، در آن سوی اقیانوس آرام در ژاپن، زلزله ای به قدرت ۷.۳ درجه باعث مرگ ۳۲ نفر شد که دومین زلزله بزرگ در این ناحیه ظرف ۲۴ ساعت بود. در زلزله اول ۹ نفر کشته شده بودند.

What's wrong with the BBC? - - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 129 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 12:18

در پی دو زلزله قوی که در روزهای گذشته جزیره کیوشو در جنوب غربی ژاپن را لرزاند ده ها هزار نفر از مردم شب را در هوای سرد و بارانی در سرپناه های موقتی گذرانده اند.

به گزارش رسانه های محلی در خلال نگرانی ها نسبت به رانش زمین در اثر بارندگی شدید از بیش از ۲۴۰ هزار نفر خواسته شد منطقه زلزله‌زده را تخلیه کنند.

بیم آن می رود که هنوز ده ها نفر زیر آوار ساختمان ها به دام افتاده باشند.

در دو زمین لرزه روزهای پنجشنبه و شنبه بیش از ۴۰ نفر کشته شدند.

حدود دو هزار نفر هم به دلیل جراحات تحت درمان قرار گرفتند که گفته می شود حال ۲۰۰ نفر آنها وخیم است.

با شروع بارندگی و افت دما، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن اذعان کرد که بسیاری از مردم مجبورند شبی ناراحت را در مراکز تخلیه، چادرها یا حتی خودروهایشان بگذرانند.

اما او گفت که دولت در طول شب برای رساندن مواد غذایی، آب و تدارکات پزشکی تلاش خواهد کرد.

نخست وزیر ژاپن همچنین اخطار داد که امدادگران وقت زیادی برای یافتن بازماندگان ندارند چون هوای بد می تواند خسارات بیشتری به بار آورد. او گفت که "عملیات امدادی در طول شب بسیار دشوار خواهد بود."

زلزله ۷.۳ درجه ای روز شنبه در ساعت ۱:۲۵ صبح به وقت محلی (۱۵:۲۵ روز جمعه به وقت گرینویچ) در نزدیکی شهر کوماموتو روی داد. این شهر پنجشنبه شب هم زلزله ای ۶.۴ درجه ای را تجربه کرده بود.

هر دو زلزله در عمق کم اتفاق افتاد که باعث خسارات شدید به جاده ها، پل ها، تونل ها، خانه ها و ساختمان ها شد.

رانش بزرگ زمین در برخی مناطق راه ارتباطی روستاهای کوهستانی را قطع کرد. برق حدود ۱۰۰ هزار خانه و آب ۴۰۰ هزار خانه قطع شد.

گزارش های متعددی از به تله افتادن مردم زیر آوار منتشر شده. یوشیهید سوگا دبیر کابینه گفت که کارگران امدادی از نقاط مختلفی که مردم در آنها زنده به گور شده اند "مطلع شده اند."

یک روستا پس از ریختن یک سد در نتیجه زلزله تخلیه شد.

حدود ۲۰ هزار سرباز برای کمک به پلیس و ماموران آتش‌نشانی بسیج شده اند.

آنها با نزدیک شدن شب مواد غذایی، آب و روکش‌ها (یا زیراندازهای) بزرگ آبچینی میان مردم توزیع کردند.

در این منطقه همچنان پس لرزهایی حس می شود.

What's wrong with the BBC? - - , .

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 115 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 6:21